Akademisyenler, öğrenciler ve ailelerin katıldığı törende konuşan Dekan Prof. Dr. Enver İlhan, fakültenin ilk mezunlarını vermesinin tarihi bir anlam taşıdığını belirterek, mezunların üniversitelerini en iyi şekilde temsil edeceklerine inandığını söyledi.
SBÜ Rektörü Prof. Dr. Kemalettin Aydın, hekimliğin yalnızca bir meslek değil, insanlığa hizmet sorumluluğu taşıyan büyük bir emanet olduğunu ifade etti. Aydın, tıp eğitiminin zorlu ancak onurlu bir yolculuk olduğunu belirterek, mezunların teorik bilgi ile klinik deneyimi bir araya getirerek sağlık ordusuna donanımlı hekimler olarak katıldığını söyledi.
Aydın, İzmir Tıp Fakültesi öğrencilerinin ilk 3 yıl temel tıp eğitimlerini Ege Üniversitesinde sürdürdüklerini belirterek, bu süreçte sunulan destek ve iş birliği için Ege Üniversitesine teşekkür etti. Aydın, “Öğrencilerimizin güçlü bir temel tıp eğitimi alarak yetişmesinde Ege Üniversitesinin katkısını kıymetli buluyoruz. Sağlık eğitimi alanındaki bu akademik iş birliğinin, nitelikli hekimler yetiştirme hedefimize önemli katkı sunduğuna inanıyoruz” dedi.
Mezunlara hitap eden Aydın, hekimlik mesleğinin köklü tarihine dikkat çekerek şunları kaydetti:
“Bugün yalnızca bir mezuniyet törenine değil, aynı zamanda insanlığa hizmet edecek yeni hekimlerimizin meslek yolculuğuna şahitlik ediyoruz. Sizler artık toplumun güven duyduğu, bilgisine ve vicdanına başvurduğu hekimlersiniz.
14 Mart 1919’da Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane’de Millî Mücadele’nin ilk meşalesini yakan tıbbiyelilerin istiklal ruhunu; ‘Çanakkale geçilmez’ diyerek Boğaz’ın sırtlarını şerefli kanlarıyla sulayan Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane’nin öğrenci ve hocalarının fedakârlığını; 15 Temmuz gecesi milletinin yanında dimdik duran sağlık ordusunun vazife ahlakını daima hatırlamalıyız.
Salgınlarda, depremlerde, afetlerde ve milletimizin ihtiyaç duyduğu her anda en ön safta görev yapan hekimlerimiz, bu mesleğin ne kadar büyük bir sorumluluk taşıdığını göstermiştir. Sizler de bilimi rehber edinerek, etik değerlerden taviz vermeden ve insan sevgisini daima merkezde tutarak bu büyük emaneti geleceğe taşıyacaksınız.”
Konuşmaların ardından mezun öğrencilere diplomaları takdim edildi. Tören, genç hekimlerin keplerini havaya fırlatmasıyla sona erdi.
SBÜ İzmir Tıp Fakültesi, ilk mezuniyetinde 47 genç hekimi sağlık ordusuna kazandırırken, üniversitenin sağlık alanındaki eğitim yolculuğunda önemli bir kilometre taşı geride bırakılmış oldu.